zaterdag 26 januari 2013

Melancholiek

Tijdje geleden alweer dat ik het vorige stukje schreef.......
Vandaag, elke muziek die ik opzet heeft een melancholiek karakter. En dat word of ben ik dus ook op dit moment. Waarom? Geen idee. Ik droomde nogal vreemd, geen zin om vroeg op te staan. Er werd me een baan aangeboden terwijl ik al een andere baan had. 'Ze' kwamen zelfs naar mijn huis toe om me te vragen. Ook dooide het al. Eenmaal uit bed, zag ik dat het weer was begonnen met sneeuwen! Vreemd......

Nu heb ik nog steeds geen zin om de deur uit te gaan vandaag. Zal wel moeten, om boodschappen te doen. Daarna ook nog naar een verjaardag toe. Allemaal aardige mensen, maar ik kan me er bijna niet toe bewegen.
Heb zo'n gevoel vandaag dat ik heel veel dingen verkeerd heb aangepakt. Hebben mijn kinderen het wel goed, zijn ze gelukkig, zullen ze zichzelf kunnen redden binnenkort? Is de baan waar ik net mee ben gestart wel de baan voor mij? Pieker je rot, lijkt het wel.
Waarschijnlijk heb ik juist gewoon afleiding nodig. Vanavond een lekkere borrel en een goeie film....

Dit lijkt me al te meer reden om mijn website snel de lucht in te laten slingeren. Op deze website wil ik sieraden, schilderijen en tassen te koop aanbieden, plus wat er eventueel later nog meer bij komt.
De naam heb ik verzonnen, en ook al een schets voor de vormgeving en de kleuren. Waarom ben ik dan niet BLIJ?
Dan bedenk ik me dat ik erg veel moeite heb moeten doen om weer opnieuw aan het werk te komen. Dat komt me zo onrechtvaardig voor. Ik ben net zo goed in het werk als anderen zoals ik het zie, dus daar ligt het niet aan.

Nee, ik moest zogezegd tijd voor mezelf nemen. Dat heb ik gedaan, en nu zie ik dat weinig mensen tijd voor mij hebben. Niet dat ze er wat aan kunnen doen. Veel mensen hebben het druk, met werk, zorgen, gezondheid, noem het maar op. Het is juist dat wat me eenzaam en zwaar gevoel geeft. merk ik. Een terug naar bed willen gaan-gevoel. Maar dat kan dan net weer niet vandaag, pfffffffff....
Ik ga maar even een half uur lezen en dan een nieuwe poging doen, denk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten