donderdag 31 januari 2013

de mooie dingen

De mooie dingen in het leven geven mij kracht. Vaak verbaast het me dat veel mensen niet zoveel lijken te geven om mooie dingen, of er domweg niet de tijd voor nemen of krijgen.
Vooral als ik het even moeilijk heb, helpt het enorm om in een mooie film, mooie kunst of mooie muziek of een mooi boek te duiken!
Wat is er zaligmakender dan dat? Voor mij niet veel. Ja, lekker de natuur in gaan en daarvan genieten, maar soms is het daar gewoon geen geschikt weer voor. Niet vreemd dat mensen (lees vrouwen) vaak lekker gaan winkelen als ze in een dipje zitten. En dan vooral naar 'feelgood' winkels gaan natuurlijk he, niet naar de supermarkt....

Gun jezelf de tijd om te genieten van dingen die ogenschijnlijk niet zo belangrijk zijn. Ze zijn juist VEEL belangrijker dan regels, papieren, beoordelingen, stress, competitie, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Natuurlijk kun je spanningen ook kwijtraken door lekker te gaan sporten, te schreeuwen of eens een goed gesprek te hebben met een vertrouwd persoon. Kijk, dat sporten of schreeuwen kan bijna altijd, maar die persoon is nu eenmaal niet altijd voorhanden.
Nee, voor mij hebben die mooie dingen de voorkeur. En natuurlijk even flink lachen. Lachen om niks, lachen om onzin, het maakt niet uit om wat.
En verder natuurlijk een lieve opmerking van een vriend of vriendin, of van een familielid. Ik heb dat met mijn kinderen, vroeger ook met mijn oma. Vroeger had ik zo'n lieve neef, die ik nu bijna nooit meer zie. Praten kan ik soms met mijn ouders.

Ha......dit is grappig. Nu heb ik mezelf uit een dip gehaald waar ik sinds gisteren in zat door allemaal positieve en leuke dingen op te noemen! Meteen bedenk ik een heleboel dingen die ik vandaag nog wil en moet doen. De dag kan niet lang genoeg zijn. Gisteren kon ik niet wachten tot de dag om zou zijn.... Het is echt niet te geloven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten