vrijdag 15 februari 2013

We gaan de strijd weer aan!

Tja......de strijdbijl begraven hebbende met alle mensen die me onrecht hebben aangedaan in mijn leven, ga ik nu de strijd aan met het leven en mezelf! Niet langer de kracht in mezelf ontkennen dus. Maakt me niet uit of sommige mensen dit zweverig gewauwel vinden of niet, ik wil de strijd graag aangaan! Sterker nog, ik sta te popelen.
Soort van opnieuw geboren na vele miskleunen, vooral van de laatste 2, 3 jaar. Ik ben weer een onbeschreven blad. Dat kun je eng vinden, of raar, maar mij voelt het eerder als heel erg open en optimistisch.

Vast en zeker heb ik al eens eerder over dit onderwerp geschreven, maar het is nu in een ander, helderder, daglicht komen te staan. Pril als de lente is, die nog niet eens is, dus eigenlijk nauwelijks waarneembaar of voor de meeste mensen zelfs onzichtbaar. Als een bloem die licht geurt naar paradijselijke oorden; als het geluid van rennende kinderen in de straat, uitgelaten; als nog warme, versgebakken geurende cake; als een donsveertje dat zacht aanvoelt op je huid.
Maar ik VOEL die lente dus al!

Rondspringen wil ik soms, als een jonge hond die naar buiten moet. Ik ben er helemaal klaar voor! Klaar voor wat? Klaar voor het onbekende en het nieuwe. Klaar voor dingen doen die ik wil gaan doen omdat ik ze graag wil doen, niet geleid door wie dan ook. Eigenlijk zijn er niet genog woorden om dit gevoel te omschrijven.
Punt is alleen wel dat ik mijn gevoel dus een beetje in banen zal moeten gaan leiden. Ik zal me moeten inhouden om aan anderen over te kunnen brengen hoe enthousiast ik ben. Anders kunnen ze me niet meer volgen, ben ik bang....

Het is een soort gevoel van pluk de dag, je mag eindelijk dame! Niet alleen omdat mijn website in de maak is, nee gewoon om allerlei zaken die gewoon de goede kant uit lijken te gaan.
Alsof ik na lange tijd op zee weer vaste grond onder de voeten krijg. Iets te maken met het jaar van de slang (dat teken schijn ik te zijn)? Nou geloof ik daar niet zo erg in.
Dingen kloppen die eerder niet leken te kloppen. Feeling so very, very real....
Ben benieuwd of er iemand is die deze gevoelens een beetje kan herkennen?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten