dinsdag 30 april 2013

feromonen, zin en onzin

.....vorige week hoorde ik iemand praten over de feromonen. Dat je daar meer van zou merken in het voorjaar als excuus voor belachelijk en absurd mannelijk gedrag. Vooral in het voorjaar duidelijk herkenbaar....Haha. Als ik het woordje hoor moet ik onmiddelijk denken aan hormonen. Maar wordt je van feromonen ook niet een stuk vrolijker? Was het niet zoiets?......ik zoek het even op.

En wat zie ik? Je kunt feromonen gewoon bestellen zelfs. Ook lees ik dat mannelijke feromonen voor vrouwen niet stinken maar wel 'effect' hebben en andersom werkt het ook zo. Inmiddels heb ik verschillende sites gevonden waar je vrouwelijk of mannelijke feromonen kunt bestellen! Maar dat is gek, ik dacht altijd dat het iets natuurlijks was. En ook dat degene die bij je passen, ook een geur hebben (lokstof) die je onbewust aantrekt en die bij je past.
Maar als we extra feromonen gaan gebruiken, raakt alles dus helemaal in de war. Even zal het leuk zijn met wilde toestanden, maar spijt komt al snel om de hoek kijken?

Wetenschap: het woord feromoon komt oorspronkelijk uit het Griekse 'pheran' en 'horman' en het betekent 'drager van opwinding'. Het zijn natuurlijke chemische stoffen die worden geproduceerd door insecten, dieren en mensen om het andere geslacht aan te trekken.
Door dieren wordt het gebruikt om het territorium af te bakenen, om de andere sekse te vinden, om de sexuele bereidheid te laten zien.
In de landbouw kent men feromonen al heel lang. Sinds tijden worden dierlijke feromonen zoals musk gebruikt in parfums. Plus nu kunnen menselijke feromonen synthetisch worden nagemaakt voor persoonlijk gebruik.

Dus.....feromonen bevatten meestal de volgende stoffen: ANDRONESTON (kracht, agressie en dominantie, zweet), ANDRONESTOL(jeugdige vruchtbaarheid, zweet) en COPULINEN(vetzuren te vinden in vaginale afscheidingen van volwassen vrouwen, die ontspannend effect hebben op mannen). Het laatste neemt sterk af bij vrouwen die aan de pil of in de menopauze zijn.

Maar, ik vraag me dus wel af hoe het dan moet als je in de overgang komt. Wordt het dan allemaal een stuk minder, of zegeviert de liefde uiteindelijk toch over alles?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten