donderdag 22 augustus 2013

Pffff, het is dus echt zo.....

....dat het heel moelijk is om gewicht te verliezen na je 40e.
Eigenlijk ben ik het ook even een beetje zat. Ben nu al 5, 6 weken bezig met veel sporten, bewegen, liters water drinken en smoothies maken. Gisteren heb ik weer even lekker gesnoept. Want wat gaat het langzaam zeg!
Ik heb ook al een hele tijd het gevoel dat je als je wat te zwaar bent, en vooral als vrouw, niet echt helemaal meetelt. Je wordt niet voor vol aangezien zeg maar haha..... Het is te triest voor woorden, maar wel een feit. Wie kijkt er naar wat je er aan probeert te doen? Ik ben bang dat dat alleen de mensen zijn die zelf ook met hetzelfde probleem worstelen.

Voor mij is het heel raar. Ik was als kind altijd dun en lang, Vanaf mijn 18e werden mijn vormen wat 'normaler' en daarna zat ik tot mijn 35e bijna altijd onder de 65 kilo. INEENS veranderde er iets. God weet wat precies. Ik snap het nog steeds niet. Ineens voel je je een oude meut, omdat je in zo korte tijd veel bent aangekomen. Serieus, het is me toch steeds een raadsel. Is het dan echt begonnen toen ik gescheiden was en alleen leefde met drie kids?

Was het vanwege de frustratie en ook door de veranderingen in mijn lichaam? Ik was toen zeker nog niet in de overgang, dat is misschien sinds 3 jaar pas aan het beginnen. Nu 48 jaar, en geestelijk voel ik me nog niet zo, maar lichamelijk helaas wel. Vooral als ik mijn lijf op foto's zie en in de spiegel. Ik kan er wel doekjes om winden, maar nee, ik moet echt afvallen, en serieus minimaal 15 kilo om te beginnen.
Het plan is om in september te starten bij een sportschool, ik zwem al en fiets en loop geregeld.

Maar WIE heeft de gouden tip? Of is het zo dat ik moet aanvaarden dat ik voortaan als te zwaar persoon door het leven moet gaan? Nee toch zeker?........Vraagteken vraagteken vraagteken!

.......Om hier even op voort te borduren: het is nu alweer november 2013 en ik heb ontdekt dat brood, dus tarwe,  inderdaad erg slecht is voor de lijn. Daarnaast drink ik af en toe een biertje en ook dit probeer ik flink te beperken de laatste tijd. Wat ze zeggen over een brood (bier) buik is in mijn geval dus helaas extreem van toepassing. Helaas ontkom ik er nog niet helemaal aan om brood te eten maar ik merk dat ik dagen dat ik het (bijna) niet neem, ik meer energie heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten