zaterdag 24 november 2012

Zorg goed voor jezelf en de gordijnen dicht!

Zie deze blog als een soort van dagboek, zie de blog hoe je het maar wil.
Tutoyeren mag toch wel,  neem ik aan? Gelukkig........ Maar in ieder geval, ga ik mezelf in acht nemen de komende week. Niet in het minst omdat ik snipverkouden ben en misschien zelfs wel een lichte griep heb opgelopen. Mijn keel is mijn zwakke plek dus die ga ik zeker ontzien. Zelfs zingen, wat ik vaak doe om te ontspannen, lukte me gisteren niet.
De keel staat in verband met zelfexpressie. Tja......dat is wel wat ik wil, gehoord en gezien worden, maar op dit moment zal ik toch heel even pas op de plaats moeten maken.

Er zit niks anders op. Zoals met alles heeft ook dit weer zijn goede kanten; ik ben nu soort van gedwongen om thuis wat orde op zaken te stellen. We hebben net een andere tv en vorige week ook de huiskamer anders ingedeeld. Maar het is nog niet klaar, er moet nog wat opgeruimd worden en ook de administratie loopt weer eens achter!
Het zijn niet mijn meest favoriete bezigheden, maar ik ga me hier toch aan wijden de komende paar dagen. Het weekend staan er lekker ook geen afspraken; wat een luxe!

Hoe ga ik dan goed voor mezelf zorgen? Ten eerste rustig aan doen en veel slapen, gezond eten. Ook zal ik stress vermijden, dus alles wat niet goed voelt, ontloop ik. Verder ga ik ons huisje lekker knus maken; ik heb even een soort nesteldrang. Dit omdat de winter in aantocht is? Geen idee waarom....
Maar de deur naar de grote boze wereld is nu even dicht. Dinsdag zou ik gaan zwemmen, maar als ik dan nog ziek ben zeg ik dat toch wel af. Heb ik al besloten.
Ha.........even een zucht van verlichting. Tijd voor mezelf, het lijntje een beetje laten vieren. Wie doet me wat? Zoals ik lange tijd mijn eigen vijand was, ga ik nu een grote vriend zijn voor mij. Mezelf koesteren.

Trouwens ook een aanrader voor anderen om eens te proberen, zowel kinderen als volwassenen. Een warm bad is het. Onbedoeld is dit nogal een positief stukje geworden. Blijkbaar voel ik me dus zo, ook al ben ik lichamelijk (tijdelijk) een beetje zwak.
Ik krijg zin om te lachen en gek te doen. Dat is het merendeel van de tijd namelijk mijn energie, als die niet wordt beinvloed door de energie van anderen. Ik ben een beetje een kind, moet ik toegeven. Ik geniet van zoveel dingen om me heen, al hoef je daar geen kind voor te zijn.
Dus het is al bepaald; vanmiddag een uur lopen om stil te genieten van de natuur en hopelijk zo weinig mogelijk mensen tegenkomen. Niet persoonlijk bedoeld he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten