maandag 6 augustus 2012

Back to basic fun......Skylge!


Terschelling......kernwoorden: garnalen pellen, cranberries, pondkoek, potjekoek, warme chocomel met slagroom in de molen, veel fietsen, bos, varens, paal 8, hoge golven, jam van de bessen uit tuin van opa en oma.
Hebben jullie al een beetje een beeld nu? Dit was onze vakantie......Ik ben nog vergeten te noemen het duiken in de hoge golven en zo ver mogelijk de zee ingaan als je durfde.....
Dit was een flink contrast met het dagelijkse leven in mijn jeugd in een kleine stad, onder de rook van Rotterdam, met een overwegend protestants karakter, en vooral veel vertegenwoordigers van de zogeheten zwarte kousen kerk.

Jullie hadden het vast niet verwacht, maar dit stukje gaat over inspiratie. Inspiratie kun je goed op doen op zulke plekken. Vandaag kan ik het maar moeilijk vinden die inspiratie........
Sinds een week droom ik weer enorm veel. Nu doen we dat altijd wel, maar sindsdeze week herinner ik me mijn dromen ineens weer! Heel verwarrende en angstige dromen. Die me doen vermoeden dat ik echt terug in mijn 'verre verleden 'om nu eindelijk echt eens wat van mijn beweegredenen en angsten en blokkades te snappen?

En hoe kom je dan zo terecht in die gedachten over vroeger? Tja.....het is heel vreemd , bij veel mensen gebeurt dat door muziek die ze horen uit die tijd, maar bij mij komt het vaak door een geur. En dan kan ik ineens helemaal wegzeilen terug in de tijd!
Haha ook erg toepasselijk met beelden van olympisch zeilen op de achtergrond op dit moment....
In of op het water zijn is ook echt mijn ding, want daar word ik ook echt heel blij van. Op Terschelling kun je wat dat betreft je lol op natuurlijk....
Helaas is alweer zeker 4 jaar geleden inmiddels dat ik er voor het laatst geweest ben samen met mijn kinderen...

Verder daarover. Naast de molen aldaar woonde de oudste broer van mijn opa met zijn vrouw, die toch wel minstens 90 jaar hebben mogen worden......Daar op bezoek gaan was atijd gezellig, net als bij heel veel familie daar, zoals bij mijn oudtante vlakbij de haven waar we nog wel eens verse garnalen hebben zitten pellen.....Maar deze broer had een heel goed geheugen, had op de grote vaart gezeten en zat boordevol verhalen ook over de oorlog, waar zijn vrouw trouwens ook bij was geweest. Wat een schitterende mensen.....
Bij de molen kun je trouwens zowel buiten als binnen zitten en genieten van heerlijke warme chocomel met een cranberry-gebakje. Wat wil je nog meer eigenlijk? Voor mij is dit meer dan genoeg! Een plek waar je heerlijk kunt uitwaaien; je mag er op met je auto maar op de fiets is zeker net zo leuk. Dus snel maar weer eens die kant uit gaan......











Mijn conlusie uit wat dingen die me sinds 2012
Vandaag lijkt het me wel een goed plan als mannen en vrouwen zich op verschillende planeten zouden bevinden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten