zondag 26 augustus 2012

The other side of me......

Even het spoor bijster hoor de afgelopen week. Ik had allerlei klachten waardoor ik niet aan de vele dingen toe kwam die ik van plan was. Ik denk dus toch een seintje 'van boven' dat ik nog niet te snel moet gaan en alles weer opnieuw op een rijtje moet zetten?........ Hehe, nou vandaag dan gewoon weer verder. Snertweer maar dat kan me niet deren; ik ga vandaag doen wat ik van plan was. Onder andere lekker opruimen in huis en wat belangrijke papieren opsturen waar we veel tijd aan hebben besteed om die te regelen....... Zo. Een stukje overzicht. 26 augustus.

Snel koffie zetten en drinken uit mijn Twitter-kopje (just made me some coffee....); niet dat ik ooit op Twitter zit maar de kopjes zagen er zo grappig uit.......en dan wil ik even terug komen op dat the other side of me. Ik ben weer erg aan het mijmeren de laatste maand; foto's kijken, soms ook hele oude, en denken: oh wat was het toen toch leuk! Soms: wat zag ik er toen goed uit, een hele enkele keer: wat zag ik er slecht uit. Door dat laatste ben ik dan weer blij met hoe ik nu ben.
Facebook staat open (wat is het meestal toch een tijdverspilling!) terwijl ik aan het schrijven ben.
Puntje puntje puntje........ ik raak makkelijk afgeleid van de zaken die ik wilde gaan doen of aan het doen ben. Het grote NADEEL van Social Media zoals Facebook.

Ik wilde: gaan werken per 3 september (dit gebeurt ook), gaan schrijven (mee bezig) en glas in lood gaan maken, beide ook om geld mee te verdienen.
Tuurlijk......is er nog veel meer dat ik wil doen, zoals naar de Wereldhavendagen. Plus ik ga zwemmen in september en dat gaat ook daadwerkelijk gebeuren. Een dagje naar Antwerpen. Staat al vast zelfs haha! Maar dat is dan weer vrije tijd.
Maarre......veel mensen in mijn omgeving zeggen dat ik teveel tegelijk wil doen. Mijn antwoord is: nee. Ik ga nu eindelijk wel doen wat ik leuk vind, na jaren van veel zorgen om mijn kinderen en geldzorgen.  Dochterlief is geslaagd en gaat studeren. Ze weet denk ik niet hoe trots ik op haar ben. Om nog maar te zwijgen over die andere twee.......Ja, ook dat ben ik. Is toch een stukje van mij.

Ga ik toch weer even terug naar die foto's. Lekker hoor die koffie, trouwens.
Waarom ben ik zo bezig met die foto's? Ik wil mezelf en anderen gaan natekenen van foto af, zoals ik jaren geleden ook vaak deed. Helaas ben ik daar om de een of andere duistere reden toe mee gestopt. Zonde.
Dus duidelijk de hoogste tijd om dat weer op te pakken, want het kriebelt. Dit doe ik dus echt voor mijn plezier, niet om te gaan verkopen of zoiets. Heerlijk mijmeren.......en dan wil ik tekenen. Ik doe dat eigenlijk dagelijks; als ik een woord schrijf versier ik het met allerlei dingen of maak er hele landschappen omheen. Absoluut niet om mezelf op de borst te kloppen, eerder meer zo van: het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ja gelukkig wel zeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten