zaterdag 11 augustus 2012

Van zeelucht word je slaperig.....

Heel raar.......met deze woorden in mijn hoofd werd ik wakker vandaag. Dus denk ik dat ik binnenkort ook vlakbij de zee zal zijn. Dat is iets dat ik echt mis namelijk, de lucht van de zee. Wie weet dus binnenkort naar Terschelling, maar kan ook deze week Zeeland worden! Dus dat komt goed......
Misschien komt het wel doordat ik me weer lekker heb ontspannen gisteren door een mooie fietstocht. Een nieuw stukje ontdekt dat gewoon in mijn woonplaats ligt maar het lijkt net of je ver buiten de stad bent daar.....
Lekker zo de tuin in om die flink van water te voorzien en dan duik ik lekker deze prachtige dag in. Want wat een schitterend weer sinds donderdag! Je kan wel raden dat het met mij nu goed gaat, de felle zon geeft me veel energie; ik ben niet zo'n type die zich er lekker voor verschuilt. De gedachte dat ik vanmiddag weer voor minstens een uur op mijn fiets zal klimmen.....doet goed!

Het zou kunnen klinken als peptalk voor mezelf, maar nee, ik voel me echt zo! Gisteren weer lekker genoten van olympische sport op tv in de vorm van hockey en van een mooie film. En ik heb veel dingen te regelen maar dat kan morgen ook nog. Dus, voor iedereen die even in een dip zit, lees dit stukje en zie hoe het ook kan......
School begint over ruim een week weer dus moeten we er ook nog even een gezellige week van maken  tot dan vind ik. Schoolboeken komen hopelijk snel binnen en er zullen ook nog wat spullen gehaald moeten worden weer met enige spoed. Ik had de afgelopen weken echt wat tijd voor mezelf nodig, en gelukkig heb ik die ook voor mezelf uitgetrokken. En ik merk dus nu dat het zeker effect heeft.

Het leven is absoluut vaak erg lastig, en mensen en dagen zijn en blijven heel onvoorspelbaar. Maar ik merk dus dat ik mezelf beter staande kan houden temidden van al die onzekerheid. Ik ben weer de basis, ik sta aan het roer.
Absoluut is dat af en toe eng, want je bent wel verantwoordelijk. Dus moet je blijven opletten, maar op momenten dat je kan ontspannen moet je het er ook flink van nemen. Dat is dan namelijk extra verdiend. En.......de zon kan heel goed morgen al weer weg zijn, dus enjoy it while you can zou ik zeggen! want ik ga dat in ieder geval wel doen. Dus laat ik het hierbij en ga ik er snel vandoor want ik heb geen tijd te verliezen. Ik zou zeggen: nog een fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten