woensdag 1 augustus 2012

Back to happy times...

Moelijk te voor te stellen, maar er was ooit een tijd met weinig verantwoordelijkheden. oh, wat heb ik toen genoten.......nog geen kinderen, eigen baas, soms een vriend, veel vrienden en vriendinnen, weinig geld en veel hobby's en veel uitgaan vooral! Haha....dat zijn nou echt wat je noemt sweet memories. Dynasty 's middags en croissants als ontbijt, de middag was je ochtend. En dat stappen kon ook net zo goed op dinsdag of op donderdag zijn dus....dat maakte niet uit.
Het voelt lekker heel erg comfortzone-achtig om eens fijn in deze nostalgische gevoelens te duiken, no matter what other people say! In mijn eigen wereldje voelt nu tijdelijk gewoon even lekker veilig. Ik verwacht momenteel heel weinig van de mensen om me heen. Ben denk net iets teveel teleurgesteld. Ik geloof dus alleen in mezelf en vertrouw bijna alleen mezelf. Nou ja, ok, de kinderen horen hier ook bij.

Dit is nu even groot genoeg om mijn wereldje te zijn. Vandaag lekker gefietst, zeker 2 uur lang, mijn neus achterna, in de stralende zon langs het bos. Toen was mijn hoofd pas weer een beetje leeg. Ook hebben we lekker een andere blender gekocht waarmee we de heerlijkste smoothies aan het maken zijn; dat  was dus echt een goed idee van jou ja, dankjewel! (dit even tussen haakjes). Straks lekker aan de rijst als avondeten en een smoothie als toetje.

Muziek uit de oude doos. Op de een of andere manier vind ik de muziek van Jason Mraz ook een beetje ouderwets klinken, ook al is het niet echt oud.....Gisteravond had ik ineens het nummer van Bette Midler in mijn hoofd dat heet "Beast of Burdon". Echt zo'n lekker brutaal nummer en vooral een erg brutale zangeres. Geweldig.......Maar ja, Carly Simon vind ik ook nog steeds top, hoe oud haar muziek ook is. Dat is pas een echt sing-a-songwriter. Komen zulke enorme talenten nog wel voor?

Maar met back to happy times bedoelde ik vooral: terug naar dat gevoel. Terug naar dat gevoel van ongestraft gek kunnen doen, vooral niet bang zijn om op te vallen en heel erg voor het moment leven. Heb ik dat verleerd? Of wist ik toen meer dan dat ik nu weet? Want blijkbaar wist ik toen beter wat ik moest doen om te genieten en gelukkig te zijn. En dan praten we over 20 jaar geleden of meer he?
Ik ben enorm ouderwets opgevoed, in mijn belevenis. Moest er altijd netjes uitzien en mocht niet met een kort rokje lopen van net boven de knie toen ik al 20 was of rond die koers.... toch deed ik dat wel hoor, als mijn ouders het niet zagen! Kom op zeg......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten