zondag 22 juli 2012

Een brede smaak......

Ok......ik weet het. Er is niks origineels aan, maar van sommige muziek krijg ik zo enorm kippevel....maar het kan ook zijn dat ik diep ontroerd raak en de tranen echt in mijn ogen staan. Even alles om me heen vergeten, dat kan ik dan wel.......Nee, eten zal ik wel maken die dag, maar kan heel goed een uurtje later worden. Time flies when you're having fun!
Grappig vind ik trouwens wel dat ik van nogal uiteenlopende muziek hou. Zo was er 2 weken terug Northsea Jazz op tv te zien......hier had ik graag heen gewild maar het was er niet van gekomen. Ik ben een grote fan van Lenny Kravitz, maar tot mijn verassing bleek dat James Morrison ook op het festival stond. Nou.......wat heb ik weer genoten van de opnamen van zijn muziek! Het komt op mij over alsof het echt met gevoel gezongen wordt en dan geniet ik dus echt. Jason Mraz heeft dat ook voor mij.

Maar het hoeven echt geen ballads te zijn; nog steeds doen stevige rock, ska, rockabilly, reggae en sommige dance-muziek het nog steengoed bij me! En stil zitten lukt dan eigenlijk niet......Maar daar is muziek ook niet voor gemaakt toch? Tegenwoordig zing ik zelf steeds vaker mee en ben flink aan het oefenen met mijn stem. Wie weet zal ik nog dit jaar op les gaan en volgend jaar bij een koor, of wat voor mezelf gaan opnemen? Het zou allemaal kunnen......ik heb eens even wat meer deuren opengezet.
Ook word ik er heel blij van omdat, merk ik, je door zo in de muziek op te gaan, je dichter bij je gevoel kunt komen. Dit is soms een hele heftige ervaring, want er kan zomaar ineens (oud) verdriet op komen zetten, waarvan je dacht dat je dat allang verwerkt had. Bijvoorbeeld.........
Ik vind het belangrijk als middel om mezelf goed te aarden, want daar heb ik vaak moeite mee. Heel snel neem ik namelijk de stemming van anderen over, en ik moet leren me daar tegen te wapenen? Waarom? Omdat ik anders allerlei klachten krijg en me heel snel moe kan voelen, in principe bijna altijd zonder aanwijsbare reden.

Shit happens.......maar nu ik heb ontdekt bij mezelf kan ik er eindelijk wat aan gaan doen! Blijkbaar ben ik dat gevoelige type, dat ik nooit wilde zijn, maar kan er niet echt niet meer omheen. En meteen......komt er een nummer in mijn hoofd. De Dijk: .....ik kan het niet, kan het niet alleen, ik heb het geprobeerd, ik kan er niet omheen.........
Ook heel toepasselijk weer mensen, dit! Whatever Gets You Through The Night....... toch?
Volgens mij wordt het heel snel tijd dat ik eens zelf ga proberen een nummer te schrijven. Ik heb namelijk een emmer vol inspiratie verzameld en daar wil ik nu dan eens af en toe wat uit gooien. Wacht maar af, ik blijf op deze weg doorgaan......Wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten