zondag 8 juli 2012

Mijn eigen ding........

Gewoon je eigen ding doen. Ja........klinkt zeker goed, maar het is in de praktijk niet zo makkelijk als het lijkt! Zo wil ik graag nu eindelijk eens een baan die me wel bevalt, maar dit blijkt toch wel een lange en pijnlijke weg te zijn. Over het hoe en waarom van de baan zal ik op een ander moment nog ingaan. In de tussentijd ben ik weer wat meer aan het schrijven gegaan, ook een manier om het nuttige met het aangename te combineren!
Voor mezelf beginnen, maar ja, hoe, waarmee, wanneer en vooral: waarom?
Ik ben er sinds kort achter.......dat als je echt je eigen zin wil gaan doen, er ineens heel veel niet meer blijkt te passen in je leven. Zoals mensen bijvoorbeeld die je meer energie kosten dan dat je ervoor terug krijgt. Het kost even voordat je ziet wie dat zijn, maar interessant genoeg komen hier snel weer andere mensen voor in de plaats. Ook heb ik weer meer contact met mensen die ik een tijd niet gesproken had, dat was al veel te lang niet gebeurd......

De weg ligt open voor me........zou je dus zeggen. Helaas, kom ik al meteen heel veel valkuilen tegen.
Sommige nieuwe mensen blijken namelijk ook al heel snel nogal beperkt te zijn in hun denken. Van de buitenkant lijken heel veel mensen natuurlijk aardig en open, maar zijn dat dan toch niet. Het vastzitten in de spreekwoordelijke hokjes en het ouderwetse 'relatie'-denken vieren nog veel te vaak hoogtij. Ook deze zal ik dus van mijn lijstje moeten schrappen.
Mensen die kunnen luisteren zoek ik, mensen die me begrijpen en me willen stimuleren en vrij laten maar ook hun eerlijke mening durven te geven als het nodig is!

Ik vat het het liefst samen als: streng zijn voor anderen maar lief zijn voor mezelf.
En......alle mensen die zich nu persoonlijk aangesproken zouden voelen moeten zichzelf wat mij betreft toch eens onder een (hele zuivere) loep gaan plaatsen. Want dit alles is mijn mening en mijn ervaring en niet puur en alleen bedoeld als kritiek. Integendeel. Zie het eerder als een aanmoediging om wakker te worden en alles uit je leven te gooien dat niet zinvol meer is voor je broodnodige ontwikkeling. En geloof me, het zal soms best een eenzaam gevoel kunnen geven. Maar dat moet dan maar even......genieten van de stilte is ook een gave die nog niet iedereen beheerst.
Er is nog genoeg werk aan de winkel, voor mij in ieder geval zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten