zaterdag 14 juli 2012

Weer of geen weer

Zomer.......we moeten er wat van maken, weer of geen weer.
Ik bedoel, ik ben nu toch echt niet van plan om maar een beetje te gaan zitten omdat het sinds een maand zo'n beetje elke dag toch wel regent. Kijk, een enkele heftige stortbui is wel te doen; je kunt even schuilen en dan weer verder met waar je bezig was. Maar als het uren duurt vraagt het wel wat meer creativiteit om iets goeds met de dag te doen. Een optie is natuurlijk gaan zwemmen of wadlopen, want nat van onder en dan ook nat van boven maakt weinig uit....

Wat meer last heb ik van mensen die nogal erg vaak schijnen te moeten klagen over de neerslag. Hier in Nederland valt nu eenmaal gemiddeld veel neerslag, en daarover mokken zal weinig uithalen. De tuin doet het goed, alleen kun je wel niet zo goed genieten van de tuin in de regen. Pas nog was ik bij een barbecue, we zaten onder een grote tent zodat we bijna niks merkten van de regen.
Als je het nu omkeert naar positieve gedachten.....je zou wat meer creatief kunnen gaan zijn binnenshuis; is daar niet altijd genoeg te doen? Opruimen dan wel dingen repareren dan wel lekkere taart gaan maken of een mooie tekening maken. Ouderwets spelletjes doen wat je lang niet hebt gedaan en dan het liefst met zijn vieren want dat is gezellig en daarna een goede film kijken?
Zo, ik ben er dus al uit. Ga me echt niet zitten vervelen vandaag. En als het niet al te hard regent ga ik toch lekker een eind fietsen of wandelen.

Het is toch nooit goed......in Iowa in de Verenigde Staten hebben ze al acht weken last van enorme droogte en hitte en is hierdoor de oogst ernstig mislukt en worden de prijzen van sommige landbouwproducten nu flink verhoogd. In Dubai was het de afgelopen week 41 graden, niet om uit te houden en vooral geen weer om actief te willen zijn. Waar ik heen wil, is dat we eigenlijk wat meer moeten relativeren. Er zijn echt wel ergere dingen dan een slechte zomer, al blijft het jammer. Ik lig af en toe ook liever te bakken in de zon. Ik ben altijd zorgelozer als het mooi weer is en alles lijkt er mooier uit te zien.
Nu zullen we het wat meer uit ons zelf moeten halen. Voor mij is dit rare weer een reden om een stukje te schrijven, dus hou ik er ook wat aan over. Op tv staat nu de Tour de France aan, waar zonovergoten landschappen te zien zijn. Inmiddels is het alweer bijna twee uur en over een uur ga ik de stad in om te kijken of daar nog leuk nieuwe dingen te vinden zijn.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten